+90 256 502 7293
Detaylı Ara
Kuşadası Canlı

Alım satım işlemlerinde gerekli belgeler nelerdir?

 

SATICILAR İÇİN; Tapunun aslı veya fotokopisi, T.C kimlik no, vergi ile kimlik kartı sureti, satılacak mülkün konut ise DASK deprem sigorta poliçesi, ikametgah adresi, bir adet resim, irtibat telefonu.
ALICILAR İÇİN, vatandaşlık numarası vergi kimlik numarası, kimlik belgesi, iki adet vesikalık resim, ikametgah adresi, telefon irtibat kaydı gerekir. Ayrıca emlakın beyan değerini gösteren yazı Belediye'den alınmalıdır.
 
Satış işleminde giderler önceden bilinir mi? 
Evet, alım, satım vergi tutarı satılık mülk bedeli toplam değeri üzerinden hesaplanır. Ek olarak döner sermaye gideri haricinde başka masraf yoktur. 
 
Satış sonrası işlemler nelerdir? 
Emlak konut için sık sorulan sorular içinde karşılaştığımız açıklama taleplerinden birisi yanıtı; tapunun alınmasından sonra yapılacak iş Belediye'de beyanname verilmesidir. DASK poliçesi eski mülk sahibi adına, daha geçerlilik süresi de var ise; zeyilname tanzimi gerekir. Son olarak, elektrik, su abonesinin, yeni sahibi adına ilgili kurumlardan kayıt işleminin yapılmasıdır. Emlak Konut Sık sorulan sorular sayfası gayrimenkul sektörü ile ilgili sorularınıza açıktır. Lütfen bize ulaşınız.

11 Ocak 2025 Cumartesi



DUYURU & HABER LİSTESİ

  • Hakkımızda
  • Danışmanlarımız
  • Belgelerimiz
  • Sözleşmeler
  • Müşteri Yorumları
  • Blog
 Türkmen Mahallesi Atatürk Bulvarı Çırak Apt. No:60/3 Kuşadası Aydın
  +90 256 502 7293    +90 535 415 0419
Yetki Belge No: 0901065
  • 41,6598
  • 48,8815
  • 56,1324
Gizlilik ve Çerez Politikası

Captains House / Hüsamettin Geldegül

Hazır Emlak Web Sitesi